Spring over navigation
Bliv elev Adgang til Viggo

Badminton på Efterskole

Badminton på Sædding Efterskole er for dig, der elsker fart, teknik og spilglæde. Her får du mulighed for at udvikle dine badmintonfærdigheder, uanset om du er nybegynder eller har spillet i mange år.

Vi arbejder med både teknik, taktik, fysik og spilforståelse, så du bliver udfordret og samtidig har det sjovt med sporten.

Badminton Sædding Efterskole | Efterskoleelev spiller badminton i hallen på Sædding Efterskole

Træning med fokus på teknik og spil

I badminton arbejder vi med alle spillets facetter. Træningen veksler mellem øvelser, lege, småspil og kampe, så du hele tiden udvikler dig i praksis.

Vi har blandt andet fokus på:

  • Benarbejde og bevægelse på banen
  • Slagteknik og præcision
  • Kondition og hurtighed
  • Single, double og mixdouble
  • Taktik og spilforståelse

To niveauer i badminton

For at sikre den bedste udvikling, er badminton opdelt i to niveauer, så træningen passer til dig.

 

Badminton begynder

Badminton begynder er for dig, der gerne vil lære spillet eller blive bedre til de grundlæggende teknikker. Her arbejder vi med de klassiske slag og basale færdigheder.

Du skal vælge begynder, hvis du ikke har spillet badminton i klub før.

Badminton øvede

Badminton øvede er for dig, der allerede har erfaring fra klub eller har spillet meget badminton tidligere. Her arbejder vi med at finpudse teknik, udvikle spillet og løfte dit niveau yderligere.

Turneringer og kampe

I løbet af skoleåret deltager vi i forskellige turneringer, hvor du får mulighed for at afprøve dine færdigheder i kamp. Det giver både spænding, udvikling og gode oplevelser sammen med andre elever.

Fra træning til spil i hverdagen

Badminton er ikke kun noget, der foregår i undervisningen. Mange elever spiller også i fritiden, når hallen er ledig, eller udfordrer hinanden på tværs af niveauer.

Det er ofte her, at de største fremskridt sker – når spillet bare får lov til at fylde uden krav og skema.

Højdepunkter

Skoleafslutning 2025/2026

Årets sidste skoledag hvor vi sammen med elever og forældre tager afsked med elevholdet 2025/2026.